שדה התעופה של חיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה של חיפה (צילום: צבי רוגר)

דיון משפטי בבקשה לדחות את עתירת הרשויות

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה בטינה טאובר קבעה כי ההכרעה בבקשה של רשות שדות התעופה לדחות על הסף את עתירתן של שלוש הרשויות בעמק להארכת המסלול של שדה התעופה בחיפה תינתן רק לאחר דיון שיתקיים בעניינה

פורסם בתאריך: 1.12.19 15:17

למרות בקשת רשות שדות התעופה (רש”ת) לדחות על הסף את העתירה שהגישו שלוש הרשויות המקומיות מאזור העמקים לפיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה, העתירה נותרה תלויה ועומדת וההכרעה בבקשה תינתן רק לאחר דיון שיתקיים בעניינה בבית המשפט ביום רביעי הקרוב (ה-27 בנובמבר).

שלוש הרשויות – המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצה המקומית רמת ישי-ביקשו בעתירה שהגישו לפני כחודשיים באמצעות עו”ד דביר לנגר לבית המשפט המחוזי בחיפה לקדם הארכה של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר נטו (מדובר בכ-2,600 מטר ברוטו לאחר תוספת שטחי הבטיחות הנסללים בקצות המסלול אך אינם משמשים להמראה ונחיתה). לעומת זאת, רש”ת ומשרד התחבורה חתמו לפני כשלושה חודשים על הסכם עם עיריית חיפה לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול ל-2,100 מטר ברוטו בלבד (1,900 מטר נטו). בבקשתה לדחות את העתירה על הסף הציגה רש”ת מספר טענות המצדיקות לדבריה “דחיית העתירה על הסף כבר כעת”, ובהן טענה להיעדר זכות עמידה מצד העותרות לבקשת הסעדים המבוקשים בעתירה: “מעיון בעתירה עולה תמונה תמוהה. שלוש רשויות מקומיות מגישות עתירה כנגד תשתית ארצית המצויה בתחומה של רשות מקומית אחרת”.

שלוש הרשויות המקומיות, המנהלות בימים אלה מאבק נגד היוזמה הממשלתית להקמת שדה תעופה אזרחי משלים לנתב”ג במרחב קיבוץ רמת דוד בעמק ואשר ציינו בעתירתן כי הן “מעוניינות שבחיפה יוקם שדה תעופה בין לאומי משמעותי”, כתבו לפני כחודש וחצי בתגובה לבקשת רש”ת: “העותרות מייצגות רבבות אנשים שייפגעו באופן ישיר במידה ולא יהיה שדה תעופה בין לאומי משמעותי בצפון הארץ, והן עומדות על זכותן להגן על האינטרסים של תושביהן”.

לפני כשבועיים, בהתייחסותה לתגובת העותרות, שבה רש”ת וביקשה מבית המשפט לדחות על הסף את עתירתן, אך בשבוע שעבר קבעה השופטת בטינה טאובר כי החלטתה תינתן רק לאחר דיון שיתקיים בסוף החודש: “לאחר ששבתי ועיינתי בטענות הצדדים בכל הנוגע לטענות הסף, ובטרם תינתן החלטה, יתקיים דיון בטענות הסף ב-27 בנובמבר”. יצוין כי לאחר שעיריית חיפה הסתפקה בהתחייבויות ממשלתיות לפיתוח מוגבל של שדה התעופה בחיפה, שיקפה הגשת העתירה על ידי שלוש הרשויות המקומיות מאזור העמקים תפנית בהליכים המשפטיים לקידום פיתוח משמעותי יותר של השדה.

כיום אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה הוא 1,300 מטר. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר נטו מסתיימת בערך בקו המים ובעתירה מבקשות שלוש הרשויות המקומיות להבטיח שתתאפשר הארכה אפקטיבית של 500 מטר נוספים מעבר לקו המים, למרות שבאזור זה יובש שטח ים המיועד לנמל המפרץ.

בעתירה הודגש כי תוכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות התעופה בישראל (תמ”א 15), שאושרה בשנת 2000 במסגרת יוזמה תכנונית שרש”ת שותפה לה, קבעה כי אורכו של המסלול בשדה החיפאי יהיה 2,400 מטר, ולכן התבקש בית המשפט להורות לוועדה המחוזית, לוועדה לתשתיות לאומיות ולמועצה הארצית לתכנון ובנייה למנוע שימושי קרקע בסביבת השדה הקיים העלולים לסכל הקמת שדה תעופה עם מסלול של 2,400 מטר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"רצוי מצוי"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר